Regulamin sklepu internetowego
marcinnajman.pl
Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu, składania i realizacji zamówień, zapłaty ceny sprzedaży oraz przysługujących klientom uprawnień w zakresie anulowania, zmiany oraz odstąpienia od złożonych zamówień, jak i składania reklamacji.
Definicje
- W niniejszym Regulaminie, używany zwrot „Sklep” odnosi się do sklepu internetowego prowadzonego przez:
Agencja Sportowo – Reklamowa Julita Najman
NIP: 848-179-03-32
42-215 Częstochowa
- Regulamin podzielono na wewnętrzne jednostki redakcyjne. Niezależnie od zastosowanego podziału, Regulamin stanowi kompleksową całość, a żadna z jego części nie powinna być interpretowana w oderwaniu od pozostałych
Informacje ogólne
- Zamówienia w Sklepie można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę. Dla złożenia zamówienia niezbędne jest posiadanie (i) komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z dowolnej przeglądarki internetowej oraz posiadającego taką przeglądarkę, (ii) dostępu do Internetu oraz (iii) aktywnego konto e-mail.
- Zamówienia można składać bez konieczności zakładania stałego konta lub jakiejkolwiek rejestracji. Dla jego złożenia konieczne jest jednak podanie określonych w Regulaminie informacji, które szczegółowo opisane zostały w punkcie 5.4. Regulaminu.
Składanie zamówień
- Aby złożyć zamówienie w Sklepie konieczne jest:
Dodanie rzeczy do koszyka
5.1. Zamówienie składa się poprzez wybór danego produktu, który chce się nabyć, za pomocą kliknięcia w przycisk „Kupię!” znajdujący się przy określeniu (oznaczeniu) produktu, przy jednoczesnym określeniu ich ilości. Wszystkie ceny podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. z uwzględnieniem podatku VAT. Do tych kwot nie są wliczane koszty dostawy, które podawane są osobno przy wyborze metody dostawy oraz w podsumowaniu.
5.2. Informacje zawarte na Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Zamawiający zostaje powiadomiony o przyjęciu zamówienia do realizacji poprzez otrzymanie wiadomości e-mail na adres podany w formularzu składania zamówienia. Jeżeli produkt jest niedostępny lub realizacja zamówienia jest niemożliwa z innej przyczyny, zamawiający zostanie powiadomiony niezwłocznie o braku możliwości realizacji zamówienia.
Wybranie metody dostawy
5.3. Wyboru metody dostawy dokonuje się w zakładce „Zamowienie”. Sklep umożliwia wybór pomiędzy kilkoma sposobami dostawy. Niektóre metody dostawy mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami. Kwota wynikająca z wybranej formy przesyłki powiększać będzie wartość zamówienia. Sklep podaje w zakładce „Zamowienie” łączną kwotę zamówienia, tj. kwotę uwzgledniającą koszt dostawy.
Podać dane umożliwiające wysyłkę
5.4. Realizacja zamówienia możliwa jest wyłącznie po podaniu w Sklepie danych obejmujących:
- imię;
- nazwisko;
- adres email;
- adres korespondencyjny, w tym miejscowość oraz kod pocztowy;
- numer telefonu.
Dane podane w Sklepie muszą być prawdziwe. Na wskazany w części „Dane do wysyłki” adres zostanie wysłane zamówienie, zaś na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia do realizacji. W przypadku stwierdzenia przez Sklep nieprawdziwości podanych danych Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
5.5. Przed zaakceptowaniem zamówienia konieczne jest potwierdzenie dotyczące zapoznania się z Regulaminem oraz z Polityką Prywatności. Kwestie związane z przekazywaniem danych osobowych, reguluje Polityka Prywatności, z którą zapoznać się można poniżej.
5.6. Ostatnim etapem składania zamówienia jest kliknięcie „Zapłać”, tj. wprowadzenie wypełnionego formularza do środków komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Sklep mógł się z nim zapoznać.
Potwierdzić zakup
5.7. Po kliknięciu „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Sklep niezwłocznie:
- przy zaznaczeniu płatności przelewem automatycznym: przekieruje do witryny zewnętrznej operatora płatności. Następnie, po otrzymaniu wpłaty, Sklep mailowo potwierdzi przyjęcie oferty; albo
- przy znaczeniu płatności przelewem: wiadomością email prześle dane niezbędne do wykonania przelewu manualnego. Następnie, po otrzymaniu wpłaty, Sklep mailowo potwierdzi przyjęcie oferty; albo
- przy zaznaczeniu płatności pobraniowej: przyjmie zamówienie do realizacji.
5.8. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego produktu. Sklep może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres email lub telefonicznie, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub w innych kwestiach związanych z realizacją zamówienia.
Zawarcie umowy
5.9. Do zawarcia umowy ze Sklepem dochodzi w chwili otrzymania od Sklepu maila z potwierdzeniem zawarcia umowy.
Realizacja zamówień
- Sklep przy każdym produkcie w polu obok może podawać orientacyjną ilość produktu (np. średnia ilość na stanie). Sklep może też podawać orientacyjny czas dostawy, który potrzebny jest na skompletowanie zamówienia na dany produkt, a następnie przekazania go do wysyłki. Czas w jakim Sklep wyśle do Klienta zamówienie nie jest równoznaczny z czasem jego dostawy poprzez firmę przewozową.
- W przypadku gdy w zamówieniu znajdują się pozycje, dla których czas realizacji zamówienia jest różny, wtedy zamówienie jest realizowane tak jak pozycja, na którą trzeba czekać najdłużej. W razie niemożliwości realizacji zamówienia w terminie określonym pierwotnie przez Sklep, zamawiający zostanie o tym niezwłocznie poinformowany wraz z określeniem przyczyn opóźnienia oraz wskazaniem propozycji nowego terminu realizacji zamówienia, nie dłuższego jednak niż trzydzieści (30) dni od dnia otrzymania zamówienia. W przypadku opóźnienia zamawiający może zrezygnować z zamówienia. W takim przypadku zasady zwrotu płatności są tożsame jak przy odstąpieniu od umowy.
- Zamówienia realizowane są od chwili zawarcia umowy.
Modyfikacja zamówień
- Zamówienia mogą być modyfikowane w każdym czasie, od chwili jego złożenia do chwili wysyłki przez Sklep.
- Modyfikacji zamówienia można dokonać poprzez kontakt ze Sklepem – telefonicznym bądź mailowym. Dane kontaktowe dostępne są w zakładce „Kontakt”.
- Modyfikacja zamówienia dotyczyć może wszystkich jego elementów, w tym modyfikować można ilość zamówionych pozycji rezygnując z niektórych z nich. W takim przypadku zasady zwrotu płatności są tożsame jak przy odstąpieniu od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy
- Zamawiający będący konsumentem może, w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania zamówienia, odstąpić od umowy. Takie odstąpienie nastąpić może bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostarczenia rzeczy w przypadku, gdy zamawiający wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sklep. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzedzającym Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez zamawiającego dodatkowych kosztów (ponad kwotę najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sklep). Dotyczy to w szczególności kosztów przesyłki zwrotnej produktu zwrotnej do Sklepu, którą zamawiający ponosi samodzielnie i w całości.
- W przypadku realizacji zamówienia osobno, partiami lub w częściach odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie czternastu (14) dni od dnia odebrania ostatniej z rzeczy, partii lub części.
- Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku zachowania przedmiotowego terminu umowa uważana jest za niezawartą.
- W celu odstąpienia od umowy należy złożyć, na piśmie lub mailowo, oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z przesłaniem dowodu zakupu, jego kopii lub co najmniej podaniem numeru zamówienia. Zwrotu zamówienia należy dokonać poprzez jego przesłanie, w stanie kompletnym, posiadającym metki (jeśli posiadały oryginalne) oraz bez śladów używania ponad ślady wynikające z użytkowania niezbędnego dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności zamówienia.
Odstąpienia od umowy dokonać można przy wykorzystania formularza, który dostępny jest pod adresem https://marcinnajman.pl/wp-content/uploads/2023/02/odstapienie_od_umowy.pdf
- Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sklep prześle potwierdzenie jego otrzymania, przy czym potwierdzenie to zostanie skierowane pisemnie lub mailowo (na adres podany przy składaniu zamówienia), w zależności od wskazania zamawiającego
- Sklep niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania zwracanego produktu lub potwierdzenia nadania produktu (którekolwiek nastąpi wcześniej), zwróci wszystkie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem punktu 12 Regulaminu. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto przy składaniu zamówienia, chyba że zamawiający wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia, że otrzymane zamówienie (a) jest niezgodne z zamówieniem złożonym, (b) obarczone jest wadami produkcyjnymi (fabrycznymi) lub (c) jest uszkodzone w skutek niewłaściwego transportu, zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji.
- Reklamacje składać należy w formie pisemnej, wskazując zakres reklamacji, przy jednoczesnym odesłaniu (przesyłką poleconą, nie za pobraniem) wadliwego zamówienia wraz z dowodem zakupu na adres Sklepu
z dopiskiem „reklamacja”
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie czternastu (14) dni od dnia ich otrzymania.
- Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Sklep wymieni zamówienie lub jego część na nową i odeśle na własny koszt, chyba, że możliwa będzie naprawa towaru i zamawiający takiej naprawy zażąda. W przypadku, gdy wymiana ani naprawa nie będzie możliwa Sklep zwróci pełną należność za zakupione zamówienie, wraz z kosztami wysyłki reklamacyjnej, w terminie czternastu (14) dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
- Na wyraźne życzenie zamawiający może zatrzymać reklamowane zamówienie oraz zażądać obniżenia ceny sprzedaży, stosownie do rodzaju oraz zakresu uszkodzenia zamówienia.
- Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, Sklep zwróci przesłane uprzednio zamówienie oraz obciąży zamawiającego kosztami przesyłki zwrotnej.
Dane osobowe (Polityka Prywatności)
Klient przy składaniu zamówienia składa oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
Dane osobowe przetwarzane są przez administratora danych osobowych, tj. Agencja Sportowo – Reklamowa Julita Najman wyłącznie w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie
Pozasądowe metody rozwiazywania sporów
- Konsumenci mogą korzystać z pozasądowych metod rozwiazywania sporów, w szczególnością w ramach platformy http://ec.europa.eu/consumers/odr/.